
Bil: Chevrolet Monte Carlo -96 Byggd av Victory Circle (USA)
Motor: V8 Ls3
Tävlingar: Extreme series Time Attack Sverige och Norge
, Nordic Time Attack Pro SM Sverige
24H Series USA
Övrigt: Monte Carlon inhandlades för 4 år sedan i en bytesaffär där en Dodge Dart -65:a byttes bort.
Monte Carlon är en Nascar bil som tävlar i dom lägre klasserna lokalt i olika race för att man sedan skall
kunna visa att man är en bra förare som då kan intressera någon av dom stora stallen som kör nationellt i
den stora serien som vi känner igen från tv. Bilen är byggd från början av ett företag som heter Victory Circle 1996.
Första året vi hade bilen så kördes den med orginaldelar som den en gång var byggd med
men varje år har vi bytt ut delar för antingen slitage eller bättre funktion.'
Motorn från början var en cheva smallblock 358 på cirka 750 hk, en orginalmotor i dom bilarna.
Den är utbytt mot en Ls3 på cirka 480 hk, samma motor som sitter i V8 Thundercars tävlingsbilar.
Hela framvagnen och bakaxeln är också från V8 Thundercars. Dämpare fram är Öhlins och bak är det Pro Suspension
av KH motorsport. Vi har bytt sprut från Chevy performance till Maxecu, Bilen är mappad av Jonus Racing.

Bil: Bilen i sig är en Volvo 760 och fronten från en Volvo 960
Motor: Volvo T6:a med en BMW 6-växlad låda
Tävlingar: Drifting. Förhoppningen är att tävla i Gatebils drift series under 2020.
Övrigt: Bakaxeln är multilink (delad) bakaxel där diffklumpen är utbytt från original Volvo till en original BMW 540 V8 diffklump vilket gör den mycket starkare dessutom sitter det även Koni dämpare bak. Framvagnen är en helt ny TTX framvagn som har nya koni dämpare med styrvinkelkit. Tanken var att den förra ägaren Michael "Balken" Balkanders skulle använda bilen som en isbil, men som med alla projkektbilar är det lätt att det går överstyr och slutar med något annat än grund idén. Bilen fick allt från ny framvagn till annan bakvagn och upphängning och drevs av en Volvo T6:a med en BMW 6-växlad låda. Lacken blev också en biprodukt av att bilen blev en driftingbil och inte en isbil.
Framtid: Förse bilen med en helt ny chevrolet LSX 454 V8 med en C&R låda

24H COTA USA 15-17 November 2019
Äntligen kan vi presentera att Kennet kommer ställa upp i 24H Series i USA på banan COTA i november. Kennet kör i ett Holländskt team som heter Cor Euser Racing i klassen SPX (specialbyggen) Bilen är en specialbyggd Ford Mustang.
Circuit of The Americas är mer än en tävlingsbana - det är den enda specialbyggda anläggningen i USA designad för att vara värd för de främsta mästerskapen i motorsport i världen, inklusive Formula One, MotoGP, FIA World Endurance Championship och Tudor United SportsCar Mästerskap.
Circuit of The Americas har med en blandning av svepande, snabba sektioner och snäva, tekniska hörn utmanat världens bästa förare. Mer info om detta kommer inom kort
Gatebil Extreme series Time Attack
Extreme series Time Attack är den tävlingsform som Kennet tävlar i. Varje år arrangeras 5 Gatebil-festivaler
Extreme är Gatebils egen Time Attack- och Racing-serie där allt från hembygda budgetbilar till högprofilerade tidigare fabriksbilar deltar. Street car Extreme uppfyller FIA: s krav på säkerhet, men utöver det är det nästan gratis att göra vad som är tillåtet att göra med bilen. Gatebil Extreme startades 2005 och cirka 50 bilar deltar varje år, de flesta från Norge och Sverige.
Det finns två former av konkurrens. 'Time Attack' (bästa varvtid) och 'Race' (först i mål). Vid varje Gatebil-festival finns det två tävlingsrace och ett lopp i Time Attack, för naturligtvis vid den sista Gatebil-festivalen där ett lopp körs i varje tävlingsform. Totalt 5 tävlingar i Time Attack och 9 tävlingar i Race Cup. I Time Attack är körfältet öppet i 45 minuter, med den snabbaste varvetiden som varje bil anger i resultatlistan. Du kan välja att bara köra 1 varv, eller 18 som är maximalt tillåtet. Alla kan köra in och ut ur pitlane / depå för att byta däck och justera bilen så många gånger de vill under 45 minuters tävling. I Race finns det en gemensam start och först till slut. Hur många omgångar varierar på de olika banorna. Det finns 10 varv på Vålerbanen, medan i Mantorp Park och Rudskogen finns 8 varv. Kördisciplin i Gatebil Extreme Race bör vara något strängare än i vanliga tävlingar.
För att delta i Gatebil Extreme måste du bjudas in / godkännas av Gatebil. Detta beror på att Gatebil vill ha full kontroll över vilken typ av bilar som kör i serien. Om du vill delta, eller om du har frågor, kontakta Henrik eller Hans Jørgen på Gatebil. Henrik: frisak@gatebil.no - Hans Jørgen: she@gatebil.no
Gatebil Drift Series
Gatebil Drift Series (GDS) är den tävlingsform Där Carl kommer ställa upp med sin Volvo
I GDS (Gatebil Drift Series) deltar 25 av de bästa förarna från Norge och Sverige. GDS körs på 4 av årets 5 Street Car Festivaler.
2019 är det tredje året i Gateway Car Drift Series. Under 2017 kunde nästan alla med driftslicensen delta, och med totalt nästan 100 deltagare var det för många, så tävlingen tog för mycket tid från spårprogrammet. 2018 var GDS endast för inbjudna förare där en topp 16-stege kördes. Detta är också fallet under 2019.

Kennet tävlar även i Nordic Time Attack, i klassen Pro. Kennet slutade som 3:a i Pro klassen i SM 2019. Ursprungligen kommer tävlingsformen Time Attack från Japan. Det finns delade meningar om var organiserad Time Attack kördes för första gången men enligt många så arrangerandes den första tävlingen på den 2,045km långa Tsukuba Circuit i maj 1994 när Rev Speed Magazine anordnade "Tsukuba Super Battle".
För att det skall bli en så jämn och rättvis tävling som möjligt har arrangören delat upp startfältet i klasser. För tillfället används 5 klasser och det är CLUB, CLUB Challange, CLUB GT, PRO-AM och PRO. Skillnaderna på de respektive klasserna kan ni läsa om i regelverket och det handlar om val av däck, motormodifikationer m.m. Förenklat kan man säga att i princip alla orginalbilar hamnar i CLUB. Skulle du vilja använda R-däck t ex så får du gå upp en klass till CLUB Challange och så vidare. De allra extremaste bilarna kör i PRO-AM och PRO där i pincip fria modifikationer är tillåtet. Det är även i dessa klasser vi får se det gå riktigt snabbt.